DOPASUJ SKRZYNKI DO POTRZEB SWOJEJ FIRMY CZ.2 0

MATERIAŁ

Materiał z jakiego wyprodukowano skrzynki ma znaczenie przede wszystkim w powiązaniu do warunków, w jakich będą one wykorzystywane. Szczególnie popularne są skrzynki zrobione z polietylenu, a przede wszystkim z HDPE - polietylenu o dużej gęstości. Wytwarzany na skalę przemysłową od lat 50 XX w. HDPE jest dedykowany do wykorzystania w bardzo niskich temperaturach, dochodzących do -20 stC. A po dodaniu specjalnego tzw. dodatku liniowego, skrzynki z niego wyprodukowane mogą być stosowane w procesie głębokiego mrożenia, w którym temperatura spada do -30 st. C. Jednocześnie skrzynki z polipropylenu o dużej gęstości mogą bezpiecznie wytrzymać w znacznie cieplejszych okolicznościach - nie straszna im temperatura nawet 70 st.C! A co w sytuacji, w której skrzynka musi wytrzymać w jeszcze bardziej niesprzyjających warunkach?

Jeżeli w swojej firmie prowadzimy działalność np. w zakresie pasteryzowania produktów spożywczych, wykorzystując przy tym przemysłowe osuszacze, potrzebujemy skrzynek zrobionych z polipropylenu. Przedmioty wytworzone z tego materiału oznaczane są symbolem PP i mogą wytrzymać w temperaturach znacznie przewyższających 70 st.C. Dlatego polipropylen doskonale sprawdza się nie tylko w branży spożywczej, ale również w przemyśle włókienniczym, samochodowym, czy w budownictwie. Wracając jednak do skrzynek, te wyprodukowane z polipropylenu mają jeszcze jedną przydatną cechę - są bardzo elastyczne i najczęściej zamiast pękać, jedynie się wyginają.
To o czym musimy jednak pamiętać, jeśli jest mowa o skrzynkach z polipropylenu - nie nadają się zupełnie do mrożenia. W niskich temperaturach tracą swoje właściwości i są bardziej podatne na pęknięcia. Do takich celów lepiej kupić skrzynki HDPE.

 

KOLOR

Kolor, poza względami estetycznymi, ma także bardziej praktyczne znaczenie. Jeżeli skrzynki wykorzystujemy przede wszystkim w obiegu wewnętrznym, zakup różnokolorowych może być doskonałym pomysłem. Dzięki temu możemy przeznaczyć skrzynki w danym kolorze na przechowywanie jednego rodzaju przedmiotów. To nie tylko ułatwi utrzymanie porządku na magazynie, ale również pozwoli nawet nowym pracownikom na szybkie zorientowanie się, gdzie leży poszukiwany przez nich przedmiot lub grupa towarów. Np. prowadząc hurtownie owocowo-warzywną można pomidory trzymać w skrzynkach czerwonych, gruszki w zielonych, a jabłka w żółtych. Dzięki temu mniej czasu marnotrawi się na bezsensowne poszukiwania, a praca postępuje sprawniej.

W tym miejscu warto odbiec troszkę od głównego tematu, bo na usprawnienie pracy magazynowej jest jeszcze jeden sposób - identyfikacja radiowa (RFID - radio frequency identification). W dużym skrócie, technologia ta polega na oznakowaniu skrzynek specjalnymi etykietami, które mogą zostać odczytane zdalnie przez powiązane z nimi urządzenie. Dzięki temu nie ma potrzeby zaglądania do każdej skrzynki z osobna aby sprawdzić jej zawartość, a wszystkie informacje pojawiają się na wyświetlaczu specjalnego, przenośnego aparatu - wystarczy jedynie zbliżyć się do danej skrzynki i skierować na nią wiązkę fal radiowych. Można sobie wyobrazić jak wiele czasu zaoszczędzimy bez konieczności sprawdzania każdej skrzynki z osobna. Rozwiązanie takie sprawdza się przede wszystkim w tych branżach, w których niezwykle istotna jest kontrola jakości oraz monitorowanie produktów i półproduktów różniących się od siebie wyłącznie cechami wewnętrznymi, a nie wizualnymi. Od razu nasuwają się na myśl przedsiębiorstwa produkujące sprzęt elektroniczny, np. procesory, których na pierwszy rzut oka odróżnić nie sposób, ale jednocześnie pomyłka polegająca na wysłaniu nieodpowiedniej ich partii do danego klienta może skończyć się produkcyjną katastrofą. Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania można szybko upewnić się, tuż przed wypuszczeniem towaru z magazynu, czy na pewno wydajemy właściwe wyroby.

Jeżeli jednak w codziennej działalności firmy segregacja przedmiotów nie ma tak wielkiego znaczenia, żeby od razu zamawiać różnokolorowe skrzynki, nie oznacza to, że nie będą one przydatne. W sytuacji, w której produkty sprzedawane są podmiotom zewnętrznym, warto rozróżnić skrzynki przeznaczone do użytku wewnętrznego od tych, które są wysyłane razem z kolejnymi partiami towaru. Oczywiste jest, że atmosfera w dziale finansowym każdej firmy będzie lepsza, jeżeli uda się ograniczyć marnotrawienie pieniędzy. Dlatego dobrym pomysłem jest zakup solidnych, bardziej wytrzymałych skrzynek do wewnętrznych zastosowań, a towar wysyłać w skrzynkach przeznaczonych do manipulacji, traktując je jak przedmiot jednorazowy (w końcu rzadko kiedy do nas wracają). Naturalnie skrzynki lepsze jakościowe oznaczają również wyższą cenę, z kolei te gorsze mogą być nawet kilkukrotnie tańsze. Warto w takiej sytuacji rozróżnić jedne od drugich właśnie kolorem. Dzięki temu nikt nie pomyli się i nie wyśle towaru w skrzynkach droższych, a w dziale finansowym nadal wszyscy będą uśmiechnięci. W końcu szczęśliwy pracownik to wydajny pracownik!

Jeżeli wysyłamy skrzynki do naszych kontrahentów, a ci są na tyle rzetelni, że te skrzynki rzeczywiście odsyłają, warto wówczas dodatkowo je wyróżnić - w końcu inny dostawca także może użyć tego samego koloru, co i my. Wtedy rozsądnym jest spersonalizowanie skrzynek za pomocą specjalnego nadruku albo logotypu naszej firmy. Dzięki temu pracownicy zewnętrznych firm łatwo i bez dodatkowego wysiłku zidentyfikują właściciela skrzynki i odeślą je tam, gdzie trzeba. Wbrew pozorom taka dodatkowa forma oznakowania nie jest specjalnie droga i opłaca się już przy stosunkowo niewielkich zamówieniach. Nie krępujcie się i skontaktujcie z naszymi specjalistami, a oni chętnie wyjaśnią wszelkie Wasze wątpliwości.

 

ATEST 

Fakt spełniania przez dany produkt norm i regulacji jest zawsze potwierdzony odpowiednim atestem. Jego obecność daje gwarancję, że użytkowana skrzynka jest nie tylko zgodna ze standardami bezpieczeństwa, lecz także nie stanowi zagrożenia dla użytkownika. 

Atesty potwierdzające fakt spełniania określonych standardów są istotne przede wszystkim w przypadku skrzynek przeznaczonych do kontaktu z żywnością. Jest to ważne z powodu ryzyka migracji substancji pochodzących ze skrzynki do żywności, która jest w niej przechowywana. Najprościej rzecz ujmując zjawisko to polega na tym, że szkodliwe dla zdrowia cząstki, takie jak np. metale ciężkie, przenoszą się ze skrzynki do produktów spożywczych, a wraz z nimi trafiają do naszego organizmu, gdzie mogą kumulować się przez długi czas i powoli, choć nieubłaganie, niszczyć nasze zdrowie. Zjawisko migracji jest na tyle groźne, że stworzono specjalne akty prawne, które regulują normy, jakie spełniać musi każdy produkt, który ma kontakt z żywnością. W myśl tak unijnych, jak i krajowych przepisów, wyroby takie nie mogą wpływać na zapach i smak produktów spożywczych, ani nie mogą powodować niedopuszczalnych zmian w ich składzie. Skrzynki spełniające te wymagania są oznaczone doskonale nam wszystkim znanym symbolem kieliszka i widelca lub posiadają wygrawerowaną informację “do kontaktu z żywnością”. Dzięki temu mamy pewność, że zjawisko migracji w ich przypadku zostało ograniczone do minimum i w żaden sposób nie zagraża naszemu zdrowiu, ani zdrowiu naszych klientów.

Z kolei wszystkie skrzynki, nie tylko te przeznaczone do przechowywania produktów spożywczych, muszą spełniać szereg innych norm, szczególnie unijnych, które gwarantują bezpieczeństwo i pewną jakość. Istnieje wiele przepisów wspólnotowych dotyczących wyrobów użytkowych, odnoszących się do różnorodnych standardów, powiązanych z bezpieczeństwem użytkowania, ochroną zdrowia, ochroną środowiska, jak i zagrożeń, które producent danego wyrobu powinien uprzednio wykryć i, oczywiście, wyeliminować. Niestety w naszym krótkim artykule nie ma miejsca, aby wymienić je wszystkie, dlatego wspomnieć należy jedynie, że gwarancją dostosowania skrzynki do wszystkich unijnych wymagań jest tzw. “Deklaracja Zgodności”. Na swoim wyrobie umieszcza ją sam producent, ale aby mógł to zrobić bez konsekwencji prawnych, produkt taki musi przejść szereg badań i testów, które potwierdzają zgodność ze standardami określonymi w przepisach. Pamiętajmy, że każde testy muszą zostać udokumentowane, więc producent nie powinien mieć oporów przed udostępnieniem nam np. ich skanów.

 

To tylko kilka z naprawdę wielu rzeczy, na które warto zwrócić uwagę przy zakupie skrzynek do wykorzystania w przedsiębiorstwie. Dobre przemyślenie zakupów pozwoli zaoszczędzić czas i pieniądze, ale przede wszystkim da nam poczucie podjęcia właściwej decyzji w wyborze odpowiedniej skrzynki plastikowej. 

Ale skrzynki wykorzystuje się nie tylko w działalności służbowej. Stosujemy je przecież także w naszych domach, choć nie kupujemy ich tak często, jak do firmy - w końcu nie są użytkowane z taką samą intensywnością, więc nie zużywają się tak szybko. Dlatego też kupując skrzynki do zastosowań prywatnych na niektóre ich cechy powinniśmy popatrzeć z nieco innej perspektywy. Jeżeli jesteście ciekawi różnic, zapraszamy do śledzenia kolejnych nowości na naszym blogu - już wkrótce pojawi się tam stosowny artykuł.

Komentarze do wpisu (0)

Archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
Cenniki do pobrania
Sonda
O sklepie DD-24 dowiedziałam/em się poprzez:
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl